Life is So Beautiful [BWAMGOSH Giveaway]


bwamgosh giveaway

There are always times in life when we feel empty. We look at how some people are ahead of us. We passed our day just like we click our fingers. Then we noticed how people laughing talking about how they are better than you, how they are blessed and enjoying life. As we are waiting tirelessly wondering why it’s taking so long for us to break-through our situation. 

I have met many people who think about contemplated suicide, gone through depression. While we are tiring to figure everything out. We forget that life is so beautiful outside. We forget to be grateful just because we can breathe. 

I’m here to encourage you that you are waiting long because you are special. You get a different part because you are special. It takes time to prepare. Times are harder now then they’ve ever been before, but still don’t be discouraged. You probably feel much hurt and pain that it seems so hard to bare. I’m here to let you know that there is always hope for you and me in spite of what it feels.

It’s okay to feel empty sometimes. Every people has their own emptiness. Like, they start their day, work, and going back from work. Crying all night long, feeling like you are so alone. However, don’t spend to much time in there. Don’t worry because seasons have to change and always change. It won’t always be this way. 

Love is the only key that opens every door. Take times to have a good “me time”, walking around, eat ice cream, just enjoy time and be grateful. 

SF9 6th mini album NARCISSUS

I’m not a huge fan of Kpop, but it is interesting to see some of them tried to up the issue about the love for oneself. Just like SF9, to be honest, I’m not too familiar with this group, but I noticed one of the members from the drama “Sky Castle”, which Chani acted in.  They released their 6th mini album that has a concept about the love for oneself.

The interesting part of the album that tells a woman “don’t get prettier” because you are pretty enough now. The members, YoungBin, InSeong, JaeYoon, DaWon, RoWoon, TaeYang, HwiYoung, Chani, and ZuHo (seriously I need to google their name as I know Chani only).

BWAMGOSH GIVEAWAY
life

We want you to enjoy your life that’s why we would like to share some of our giveaways with you through #bwamgoshgiveaway

Share in the comment section below what you think about love or love for oneself or anything about it, just make sure it’s about loving yourself.  Go to our BWAMTrip‘s Instagram to know about the other rules of our giveaway.

Don’t forget to follow the official Instagram @bwamtrip and our founder @bwangosh. You might be the lucky 11 to have a pair of SF9 Narcissus album through a random choice generator.

Gosh

I am a language trainer based in Jakarta, Indonesia. I love traveling, like a lot. I enjoy walking around, language immersion in different places, have a cup of coffee at some unfamiliar coffee shop, embrace the history or art in many different museums. I love coming across people and blending with new culture. I like having conversations with new people, blogging the stories and inspire people.

14 Comments

  • Yudistira Perawira
    May 16, 2019 at 11:16 PM

    “Cinta untuk diri sendiri” menurut ku pribadi, cinta untuk diri Sendiri adalah hal yg utama dari mencintai. alasannya? Yaitu karena bagaimana kita memenuhi rasa cinta untuk orang lain atau sekitar kita kalau kita sendiri tidak cinta akan diri kita sendiri. Egois? Ya egois hanya cinta akan orang lain tanpa cinta untuk diri sendiri.

    • Gosh
      Gosh
      May 25, 2019 at 7:14 PM

      Terima kasih Yudistira sudah berbagi ceritanya. Kirim alamat kamu ke giveaway@bwamgosh.com ya.

  • Bellasa
    May 17, 2019 at 5:38 AM

    Love for my self is make my life be better than before and increase my limits. actually I am a fat person, since I was on junior high school. it made me less confident. I often underestimate myself. I often heard a lot of whispers about me, but I just pretend nothing happened. I was always embarrassed and disappointed with myself at that time. everything felt hard for me. But fortunately I have good friends that always understand and support me. now I am changing my mind about myself. when I entered college I decided to join the organization that is silat. from there I learned many things. about how to live healthy, increase motivation, add friends, add experience and many things. I agree with a opinion that say if experience and time will make you more aware. now I realize that if it wasn’t me who loved myself then who else? I don’t like other people that makes me special because it seems if they underestimate me. because I don’t want it if my friend has to run 5 rounds while I only have to run 4 rounds. therefore I want to increase my limits. and be better. So guys let’s love our self and be proud however we are. And do everything that will make you happy. Cause live just once

  • dna_59
    May 17, 2019 at 7:15 AM

    “Love for yourself” mungkin mudah didengar dan diucapkan, tapi kita terkadang kerap kali masih melupakan bahkan menolak hal tersebut. Saat gagal akan sesuatu, terkadang kita cenderung untuk menyalahkan diri sendiri terlebih dahulu, daripada bersyukur dan menyemangati diri sendiri. Hal sederhana yang terjadi dalam kehidupan sehari-hari pun tak dapat kita pungkiri, sering menunjukkan hal-hal kecil yang berkaitan dengan apa itu “Love” atau cinta, khususnya pada diri sendiri. Kita sering lupa, walaupun terkadang kita mengingat dengan menghibur diri disaat tertentu. Cinta itu diawali dari mencintai diri sendiri, bahkan kita juga perlu mencintai kekurangan kita. Nah, ini hal yang paling sulit. Bagaimana kita bisa mencintai orang lain sedangkan diri kita sendiri tidak kita cintai? Bagaikan kamu mengharapkan sesuatu yang baik orang berikan pada kamu, tapi kamu sendiri tidak memberi hal tersebut pada dirimu sendiri ataupun orang lain. Cinta itu sederhana. Mencintai diri sendiri dengan segala kekurangan dan kelebihan, kemudian mampu mencintai orang lain atau apapun baik dengan kekurangan dan kelebihan yang dimilikinya.

    • Gosh
      Gosh
      May 25, 2019 at 7:16 PM

      Bener banget itu. Terima kasih sudah berbagi ya. Kirim alamat kamu ke giveaway@bwamgosh.com ya

  • Ega Dwi lestari
    May 18, 2019 at 4:14 PM

    Mencintai diri sendiri menurut aku itu mencintai diri sendiri apa adanya meskipun memiliki wajah yang di bawah rata2 memiliki berat tubuh diatas rata2 namun kita tetap mencintai dan mensyukurinya. Mensyukuri bahwa kita diberikan diri kita yang sekarang ini tanpa ingin menjadi orang lain yang memiliki wajah yang cantik dan berat badan yang ideal. Jadi cintai lah diri mu apa adanya

    • Gosh
      Gosh
      May 25, 2019 at 7:17 PM

      Terima kasih sudah berbagi Ega. Kirim alamat kamu ke giveaway@bwamgosh.com ya

  • HAPSARI PURWANDINI
    May 18, 2019 at 8:19 PM

    Cintai diri sendiri. Mungkin itu suatu kalimat yang luar biasa bagi orang-orang diluar sana, tetapi tidak bagiku (dulu). Dulu, aku tidak menyadari apa diriku, bakat dan potensi ku. Itu semua menjerumuskan ku terhadap ‘ketidakpuasan, merasa tidak bersyukur, dan keputusasaan’. Baru-baru ini aku baru menyadari apa arti dari ‘mencintai diri sendiri’. Setelah ku menyadari itu semua, ternyata dunia ini terasa lebih indah. Intinya, mencintai diri sendiri membuat berbagai hal positif berdatangan. Hal tersebut adalah lebih bersyukur akan ciptaan Tuhan yang telah diberikan kepadaku dan membuatku tidak stress karena iri dengan orang lain. Tidak susah untuk mencintai dirimu sendiri. Dengan cara bersyukur saja dengan keadaanmu sekarang, itu sudah cukup. So, jangan berusaha untuk menjadi seperti orang lain yang mungkin lebih cantik, pintar, dan dikenal banyak orang. Jadilah dirimu sendiri :))

  • Anis Fadilatul Istiqomah
    May 19, 2019 at 2:14 AM

    Mencintai diri sendiri merupakan salah satu cara untuk berdamai dengan diri sendiri. Karena dengan mencintai diri sendiri kita dapat mengenali diri kita lebih jauh.
    Apa yang kita inginkan? Apa yang membuat kita bahagia?

    Terkadang kita disibukan untuk membahagiakan orang lain tanpa melihat kondisi diri sendiri. Membahagiakan diri sendiri merupakan hal yang sangat penting menurutku sebelum kita dapat membahagiakan orang lain. Mencintai diri kita sendiri apa adanya,tanpa harus adanya tuntutan mengikuti A atau B. Selalu berpikir positif dan menerima apa adanya yang kita miliki.
    Terkadang untuk mendapatkan perhatian dari orang lain banyak yang menolak untuk mengeluarkan apa adanya diri mereka dan memilih untuk menjadi orang lain. Namun sifat seperti ini malah menjadikan bumerang untuk diri sendiri,karena selalu khawatir akan pandangan orang.
    Dengan menikmati me-time misalnya, karena menurutku dengan meluangkan waktu untuk diri sendiri kita dapat mengetahui apa yang diri kita inginkan dan lakukan.

    • Gosh
      Gosh
      May 25, 2019 at 7:18 PM

      Terima kasih sudah berbagi Anis. Kirim alamat kamu ke giveaway@bwamgosh.com yaa.

  • Amalia Fitri Q
    May 19, 2019 at 8:20 PM

    Mencintai diri sendiri menjadikan kita lebih percaya dengan apa yang kita miliki. Tidak menuntut diri untuk menjadi orang lain adalah salah satu hal yang penting. Dengan demikian kita jadi dapat menentukan standar kebahagiaan untuk memuaskan diri sendiri. Mencintai diri sendiri menjadikan kita tidak selalu bergantung dengan orang lain. Kita memiliki “style” untuk menentukan apa yang kita inginkan.
    Dengan mencintai diri sendiri kita jadi lebih percaya dengan kemampuan dan kualitas diri kita sendiri.

    • Gosh
      Gosh
      May 25, 2019 at 7:19 PM

      Keep it up! Terima kasih sudah berbagi. Kirim alamat kamu ke giveaway@bwamgosh.com

Comments are closed here.

Advertisement




trazy.com
Klook.com